onsdag 20. juli 2011

Om jordbær, snegler og vaktmestere.

Jeg er litt redd for vaktmesteren min.
Det er ikke sånn at jeg egentlig tror han er farlig, han har tvert i mot ved flere anledninger vist seg å være svært behjelpelig, nyttig og snill.
Jeg er bare redd for å få et personlig forhold til ham. Jeg er rett og slett redd for å snakke for mye med ham. Grunnen til det er at jeg har tenkt å anskaffe meg et dyr snart. Gjerne en katt (eller en liten hund, Arapapegøye eller huskanin) for eksempel. Og her hvor jeg bor, er det ikke lov til å ha dyr. Og dersom jeg blir venn med vaktmesteren, så kommer han kanskje til å begynne å stikke innom av og til, ikke sant? Da vil han oppdage at jeg har smuglet inn en katt (eller en liten hund, Arapapegøye eller huskanin). Og så kommer han til å anmelde meg til Olav Thon.



I sted skulle jeg ut med søpla, og jeg holdt nesten på å la det være fordi at jeg så at vaktmesteren stod i bakgården og snakket med noen av de andre beboerne.
Men jeg klarte å snike meg forbi vaktmesteren og slengte søpla i den slimete, militærgrønne kontaineren som står i bakgården nettopp for slike anledninger.
Og så stakk jeg ut for å kjøpe jordbær.



Tror dere foresten av snegler er skadelige å spise?
Jeg kjøpte jordbær i sted, og jeg var skikkelig sulten så jeg bare heiv innpå.
Hadde minst gaffla i meg halve jorbærkurven før jeg oppdaget alle de bittesmå sneglene som klaset seg sammen rundt omkring på alle jordbæra.
Jaja, det er værst for sneglene. Tror det uansett er de som kommer u-heldigst ut av det.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar